Mikor lemegy a sisakrostély, már csak én vagyok és a pálya – INTERJÚ Vékony Szintiával

Hol van már az a korszak, mikor a kislányok még babáztak és szégyenlősek voltak. A mai fiatalok teljesen más rugóra járnak, és van, aki a gyerekjátékokat többszáz lóerős versenyautókra cserélte, hogy aztán egy szép napon valóra váltsa a magyar autósport szurkolók legdédelgetettebb álmát.

Merthogy interjúnk alanya, a tizenöt esztendős Szintia nem mást tűzött ki a zászlajára, minthogy eléri azokat a magasságokat, ahol magyar autóversenyző már nagyon régen járt. Ami a… De ne szaladjunk ennyire előre!

Hogyan írnád le magad egyetlen szóban vagy mondatban, ki az a Vékony Szintia?

Női autóversenyző… Ebből szerintem már nagyon sok minden kiderül!

Milyen impulzusok hatására döntötted el, hogy autóversenyző leszel?

Tulajdonképpen az anyatejjel együtt érkezett a dolog. Autók között nőttem fel, apukám és nagypapám is versenyző volt, ők pedig belevittek ebbe a világba. A kilencedik születésnapomon apa megkérdezte, hogy szeretnék-e vezetni, vagy kipróbálni egy versenyautót, a válasz pedig természetesen igen volt. Ekkor elmentünk egy versenyző ismerőshöz, aki elkezdett tanítgatni engem, tulajdonképp így indult el ez az egész.

És hogyan láttál ki a kormány mögül, vagy érted el a pedálokat? 

Nehezen! A legelső autó, amiben ültem, az egy Subaru volt, az első versenygépem pedig egy Toyota Celica, amibe hosszított pedálok kerültek, és az ülés is meg volt benne magasítva.

Most pedig már elmúltál 15 éves, és veretes autósport tapasztalatot tudhatsz magad mögött. Milyen érzés lesz így belekezdeni a jogsiba? Kell félni az oktatódnak, hogy sportosra veszed a figurát?

16.5 évesen kezdhetem majd el, és szeretném minél gyorsabban megszerezni a jogosítványt. Éppen ezért semmiféle „sportosat” nem tervezek, nem akarom magamra haragítani a vizsgabiztosokat. Bár, ha nagyon jóban vagyunk, akkor szívesen megmutatom nekik, hogy mit tudok! 

Van példaképed, kedvenced?

Édesapám a példaképem, ő az, akire felnézek és akitől mindent megtanultam, aki mindig segít és támogat engem! A nemzetközi autósport világából azért akad egy kedvencem is, az ír világbajnok rally pilótát, Craig Breent nagyon bírom. Ő ott versenyzik, ahová én is vágyódom…

Ha már ezt mondod, muszáj rákérdeznem: ha egy jótündér valóra váltaná az álmod, akkor milyen versenyautóba ülnél be, és ki ellen méretnéd meg magad?

Ezt nagyon könnyű megválaszolni! Mindenképp egy WRC rally autót próbálnék ki, és természetesen Craig Breennel mérném össze magam. 

Semmi Forma-1, semmi Max Verstappen vagy Lewis Hamilton?

Semmi! (nevet) Nem igazán követem az F1-et, viszont Lewis Hamiltont kedvelem és nagyra tartom.

Milyen autóval versenyzel most?

Egy elsőkerék meghajtású Hondával, amely 700 kg/190 LE súly/lóerő aránnyal és 223 Nm nyomatékkal rendelkezik. Nagyon ütős, szeretem! 

Mi a legnagyobb technikai erősséged?

A kontroll. Azt hiszem, nagyon jól érzem a saját és az autóm határait is! Ha megcsúszik alattam a gép, legyen szó betonról, vagy murváról, mindig gyorsan képes vagyok összeszedni. Úgy gondolom, ez már nem lehet véletlen! (mosolyog) Ezenkívül a kanyartempómat is jónak találom, de persze igyekszem még továbbfejleszteni. Azt is pluszként élem meg, hogy elég jól össze tudom magam rakni fejben, látom, hogy mit akarok a pályán, és azt is, hogyan érhetem el.

Ha már itt tartunk, úgy a korrekt, ha a gyengédet is elárulod…

Nem is kérdéses, mi az: a féktávok! Ebben nagyon sokat kell még fejlődnöm, de motivált vagyok, hogy feljavuljak benne. Azt szeretném elérni, hogy amit most hibaként élek meg, az a későbbiekben erényként köszönjön vissza!

Sosincs benned félsz, mikor egy versenyautó volánja mögé huppansz?

Na jó, bevallom, szoktam izgulni a futamok előtt, de mikor beülök és elindulok, onnantól fogva már minden eltűnik. Mikor lement a sisakrostély, csak én vagyok és a pálya!

A korosztályodban nagyon népszerű a szimulátorozás. Te hogyan készülsz a versenyekre? 

Régebben én is használtam ezt az felkészülési formát, de nem éreztem igazán a magaménak. Helyette lényegében folyamatos kardió edzésben állok, hiszen táncolok is a versenyzés mellett. Hip-hop, brake, latin és modern tánc van a repertoáron, ez így együtt pont elég, hogy megőrizzem a jó formám. Leereszteni egyébként sincs időm, hiszen a 2022-es szezon vége és a 2023-as kezdete között gyakorlatilag nem is lesz szünet.

Milyen eredményeid vannak eddig?

A legnagyobb eredményemnek a győzelmi rátám tartom. Mindezidáig 65 versenyből 55-öt megnyertem, idén pedig az R-Cup Challangeben és az Euroringen rendezett szlalombajnokságban az összes futamon győztem a kategóriámban, és összetettben is mindenhol dobogóra állhattam. Az Euroring SSt sorozat történetében pedig én lettem a második női bajnok, amire nagyon büszke vagyok!

Mit vársz a jövőtől, meddig szeretnél eljutni a versenyzésben? Mi lehet a végcél?

Nagyon nagy álmom minél feljebb jutni ebben a sportban. A jövőt illetően tervben van, hogy hegyi felfutókon induljak, ez a szakág is nagyon tetszik, szeretnék benne hasonlóképpen eredményes lenni. A végcél pedig a már említett WRC, amiért rettentően sokat és keményen kell még dolgoznom, és nem csupán szakmailag…

Mit csinál Vékony Szintia, mikor nem a pedálokat tapossa és a kerékvetőket támadja? Hogy megy a suli, milyen tanuló vagy?

Kitűnő vagyok! Ferencvárosban, a Szent István Technikumban pénzügy és számvitelt tanulok, könyvelő leszek, legalábbis a képesítésem, merthogy leginkább versenyző akarok lenni – ez tölti ki minden percem, minden gondolatom. Mellette, ahogy említettem, táncolok, többfélét is! Ezek közül a kedvencem a hip-hop, és ilyen jellegű zenét is hallgatok. Nagy kedvencem Eminem, főleg a régebbi számait imádom!

Végül, de nem utolsósorban: nem csak eredményes autóversenyző, de egy okos és feltűnő fiatal hölgy is vagy. Gondolom, a fiúk futnak utánad!

Hát, sokan írnak nekem, hogy szeretnének egy versenyző barátnőt, de én úgy vagyok ezzel, hogyha egy srác velem akar lenni, az ne azért legyen, mert pilóta vagyok. Természetesen megtisztelő az érdeklődés, de jelenleg nem is férne bele ez az életembe, mert számomra most a legfontosabb a sport és a suli!

 

Az autósport rettentően költséges dolog, és nemigen működhet szponzori háttér nélkül. Vékony Szintia és családja ezúton is köszöni a támogatók segítségét (Balloon Studio Hungary Kft, D&G Consultronix Kft, Törő Car Védelem Kft, Fiat Vida, Művelődési, Oktatási és Sport alapítvány – Dunavarsány), és a jövőben is igyekszik minél jobb eredményekkel meghálálni a kitüntető bizalmat.

Vélemény, hozzászólás?