Fontos!
Számítva a hatalmas érdeklődésre, a szervezők arra kérnek mindenkit, hogy a nagy sztárok koncertjére már jóval a fellépés előtt, délután érkezzenek ki (lehetőleg közösségi közlekedéssel) a Szigetre, elkerülve a bejáratnál a tömeget, torlódást. Korábban érkezni azért is érdemes, mert jó alkalom adódik felfedezni a Szigetet, ahol izgalmas és változatos programok sora indul be már délután.
Újragondolva és exkluzív külsőbe öltöztetve tér vissza a Samsung Colosseum, egy még magasabb szintre léptetve a bulizás fogalmát. A lenyűgöző méretek mellett izgalmas dizájnelemek teszik teljessé a látványt, az élményt pedig tovább fokozza majd a helyszín minden igényt kielégítő hang- és fénytechnikája. A 3000 főt befogadó központi tánctéren belülre épített Dj pult egy gigantikus gladiátort idéz, benne pedig egymást váltják majd a Sziget ideje alatt az alternatív elektronikus műfajok legjobbjai. Az Európában már komoly hírnevet szerzett egyedi helyszínen fellépő művészek sorában ott lesz Ben Klock, Joris Voon, Sasha, Matador vagy Nina Kraviz, Kölsch és – sok további DJ mellett – Seth Troxler.
A Ticketswap Party Aréna nevei is sokat ígérnek. Jön Alan Walker, Steve Aoki, Apashe vagy NGHTMRE. Az Aréna ad majd helyet a Elrow-nak, ami a hazai közönség közt is ismert és a világon elismert, látványos partysorozat, köszönhetően a legjobb elektronikus zenéknek és a hihetetlen elképzeléseknek, az őrületes performanszoknak és az izgalmas, szokatlan karaktereknek. Az Aréna fogadja be a szintén nagy népszerűségnek örvendő holland Q-Dance társaságot, akik rendezvényeiken a tánczene keményebb stílusaira, főleg a Hardstyle-ra, a Hardcore-ra és a Hard Trance-re összpontosítanak.
Új néven éled újjá az alternatív zenei irányzatokat tömörítő helyszín, a FreeDome presented by Mastercard, ahol fellép majd – mások mellett az Yves Tumor & Its Band, Riles, Woodkid, Beabadoobee, Caribou, Princess Nokia, Jungle és a Fontaines D.C.
Több napon teltház várható
A várhatóan nagy forgalmat illetve teltházat ígérő napok miatt a szervezők a belső forgalmat újra tervezték. Úgy alakították ki az útvonalakat, hogy a beengedésnél és egy-egy nagyobb koncert utáni távozási hullámnál a lehető legbiztonságosabb módon oldják meg a tömegirányítást.
Sziget 2022 – a számok tükrében
Itt lesz a „fél világ”
Naponta több mint 150 koncert, előadás és egyéb program, a 6 nap alatt mintegy 1000 produkció mutatkozik be az 53 programhelyszínvalamelyikén, a műfajok széles skáláját járva végig: a különböző zenei stílusok mellett lesz cirkusz, nagy- és bárhol felbukkanó sétáló utcaszínház, stand-up és kabaré, tánc és filmvetítés, vurstli és… Sorolni is nehéz.
Felépül egy fesztiválváros
Hetvenhat hektáron nyolcezer ember szorgoskodott azon, hogy felépüljön a Sziget, melynek legnagyobb építménye a Nagyszínpad, a maga 3000 m2-es területével, 500 m2-es játékterével. A legnagyobb sztárokat felvonultató helyszínen egy 400 m2-es ledfal teszi teljesebbé a képi világot és mintegy 200 db intelligens, nagyteljesítményű ultramodern lámpa biztosítja a tökéletes látványt.
A Sziget építése során felállítottak mintegy 23 km-nyi kerítést, ez olyan hosszú, hogy egyvonalban a Szigettől elérne egészen a leányfalusi strandig. A talajvédelem érdekében lefektetnek 21.000 m2 méhsejtet, és további 8.000 m2 alumínium járófelületet is leraknak a talajterhelés enyhítésére. Ezzel le lehetne fedni cca 5 stadion méretű focipályát. A sátrakban további 23.000 m2-nyi dobogót raktak le. A Szigeten van 250 konténer, 1200 db mobil wc, 600 db angol wc valamint 500 zuhanyzó áll a fesztiválozók rendelkezésére. A Sziget biztonságát 1000 őr védi, s további többtucat rendvédelmi személy vesz részt a biztosításban. A fesztiválon többszáz fős eü. bázis és tűzoltócsapat teljesít szolgálatot és egy 20 fős vezetési törzs, meteorológussal, tűzoltóval, fegyveres erők képviselőivel, operátorokkal.
Vendéglátó „negyedek” a Szigeten
A fesztivál területén több helyszínen úgynevezett food court-okat, változatos igényeket kiszolgálni tudó vendéglátó „negyedeket” alakítottak ki. A sokszínű kínálatban minden food courton lesz minden, mi az ég alatt szem-szájnak kellemes, így a fesztiválokon oly népszerű pizzától kezdvenyalhatunk fagylaltot, rágcsálhatunk zöldséget/gyümölcsöt, kortyolhatunk frissen facsart gyümölcslevet, majszolhatunk pékárut, ízlelhetünk desszert különlegességeket, falhatunk falafelt. És a kínálatban ott van a rizottó, a piadina, a wrap, a fish and chips, a hamburger, a gyros, a hotdog, BBQ, belga hasábburgonya, shawarma, hummus, magyar tradicionális ételek szerte a honi vármegyékből, valamint lángos, churros, pasta, a nemzetközi fronton – mások mellett – pedig erdélyi, görög, indonéz, ázsiai vega vagy mexikói ételek.
Fenntartható fesztiválozás
A Sziget zöldítése mindig is fontos célja volt a fesztiválnak. Mindannyiunknak mindent meg kell tennünk, hogy hozzájáruljunk a globális felmelegedés korlátozásához szükséges átmenethez. Ezért a Sziget ajánlásokat tesz, hogyan lehet környezettudatosabban fesztiválozni. Ezek szerint a szervezők arra buzdítják a látogatókat, hogy tegyenek fogadalmat, hogy kitakarítják a kempingben a sátorhelyeiket. Aki rögzíti a fogadalmát, kikerül a Nagyszínpad kivetítőjére és Sziget pólót vagy 2023-as bérletet nyerhet. A fesztivál kibocsátásának 80%-a a látogatók repülőjárataiból származik. A vonattal vagy busszal való utazás a legkevésbé szén-dioxid-intenzív módja, hogy eljussunk a fesztiválra. Ha nem volt más választás, mint repülni, ültessünk fát!
Harc a műanyaghulladék ellen: a műanyaghulladék egyre kisebb problémát jelent a Szigeten, köszönhetően az újrahasználható poharaknak, a Sziget szívószálmentes politikájának, a biológiailag lebomló edényeknek és az egyre növekvő számú palack utántöltő pontnak. A szervezők mindenkit arra buzdítanak, hozzák magukkal saját vizes palackjukat. Arra is van lehetőség, hogy lecseréljék a látogatók alumínium- és műanyag szemetüket különféle ajándékokra.
A fesztivál merch menő. A fenntartható fesztiválcikkek még menőbbek. 2019-ben a szervezők bevezették a SzigEthical-t, ami olyan sikeres volt, hogy idén a legtöbb merchandise terméket fenntartható forrásból szerezték be. A vendéglátás terén pedig elindítottak egy kísérleti projektet, a Mama Earth Eatery-t mellyel megpróbálják mérni, hogy mennyire fenntarthatóak az ételárusok, és arra igyekeznek ösztönözni őket, hogy még tudatosabb vállalkozásokká váljanak.
Ne maradj otthon, de ha mégis…
Kicsiknek ingyen, éjszaka féláron
TikTok a Szigeten
„Trendformálás, feltörekvő sztárok felfedezése, az elkötelezett közösség ereje – ha valami fontos mostanában, az a TikTokon történik. Ebben az évben a „TikTok aranyláz” a Szigetet is elérte” – mondta Garam Tamás, a Sziget marketingfőnöke, „A TikTok és a Sziget közötti partnerség fontos előrelépés a fesztiválunk számára, és nagyon örülünk az együttműködésnek. Olaszországból, Spanyolországból, Franciaországból, Németországból, Franciaországból és Hollandiából érkeznek többmilliós elérésű alkotók az idei fesztiválra, még nagyobb nemzetközi figyelmet fordítva a rendezvényre” – mondta a marketingvezető.
„A TikTok a zene otthona és remek hely a legújabb zenei trendek felfedezésére. Felhasználóink 75%-a találkozik új előadókal a TikTok-on, és 63%-uk fedez fel eddig még nem ismert dalokat. Azzal, hogy a legvonzóbb eseményekre, mint például a Sziget, meghívjuk a globális közösségünket, egyrészt újabb közönséggel bővítjük a fesztivál táborát, másrészt még több inspirációt nyújtunk felhasználóinknak, így egyedülálló hidat teremtünk az online és offline élmény között” – mondja Paula Kornaszewska, a TikTok CEE operációs vezetője.
Alpine, a hallás védelmében