BAMAKO RALLY 8629 KILOMÉTER ,16 NAP, AVAGY ELINDULT A FLÚGOS FUTAM!

Elindult a flúgos futam a Lurdy ház parkolójából ma 14 órakor, sok új és régi próbálkozóval.

A Sztráda Rádióban és híroldalán napi rendszerességgel  2 csapat „Bamakós” ámokfutását  követhetik végig 16 napon át ,a leghajmeresztőbb hírekkel és fotókkal próbáljuk leírni a flúgos futam mindennapjait.

A két csapat az

 EUROBRILL ÉS SERCO EXPLORER TEAM

( Laci, Dodi és Kakuk András a sivatag bátor harcosai)

és a

MILLENIUM FLAKON TEAM

( www.geonauta.hu Trabant-expedíció ) Vadász Zsolt

szolgáltatja számunkra a híreket.

A csapatok ezekben az órákban Szlovénia útjait koptatják, hogy elérhessenek a nagy vízhez ,ahol átkelnek a fekete kontinens északi részére.

A kaland igazán itt kezdődik, hisz ami elromolhat ,az elromlik.

Ahol el lehet akadni ,ott elakad az autó.

És az afrikai 10 perc ,akár 5 óra is lehet.

Nem is beszélve a határokról és a folyamatos ellenőrzésekről.

A egymillió öszvér hazájában, akik rendszeresen megjelennek az út közepén, és a KRESZ csak jelzés szinten van jelen- már az aszfalton is kihívás közlekedni ,hát még a terepen.

A két csapat tagjairól nem mondhatjuk ,hogy rutintalan kezdők ,hisz nem először állnak rajthoz, de talán ők tudják a legjobban ,hogy nincs két egyforma verseny.

Vadász Zsolt, aki Trabantja nyergében már az egész világot „belovagolta” ,több könyvben megírta élményeit -ezen belül a Bamako Rally-ról is. (https://geonauta.hu/hu/trabant-konyv.html )

Vadász Zsolt elmondta ,hogy az NDK csodajárművével egy konvoj élén halad ,melyek tagjai már magába kuriózumnak számítanak.

Az egyik autó egy 1967-es Subaru 360 (talán két alkalommal lépett hazánk földjére ilyen jármű)  Hegedűs Imre kormányba kapaszkodó előadásában ,aki már közel 20 éve cseresznyevirág hazájában él.

A másik autó egy Subaru Forester és itt nem is az autó a kuriózum ,mert ha azt mondom, hogy egy 70 éves japán állampolgárságú úriember vezeti ,aki a japán nyelven kívül semmilyen nyelvet nem beszél-  talán el sem hiszik ,pedig ahogy az Üvegtigrisben Lali mondaná „pedig igaz”

Tehát így szaladunk neki ennek a 16 napnak és remélem a srácok sokszor net közelébe kerülnek ,ami valljuk be Afrikába nem egyszerű és rengeteg sztorival és fotóval örvendeztetnek meg minket.

Zárás gyanánt azon fiataloknak ,akik nem ismerik a Trabant életérzést – egy rövid monológ a genoauta.hu  oldalról:

„Első pöffenet.
Beülsz és megpróbálsz kinézni az előtted lévő síküveg terméken.
Mi ez? Tank?
Az úgy van, ha a piros lámpánál az első vagy a sorban, magad előtt kihagysz egy helyet, mert ha beállsz a lámpa alá, nem látod, mikor vált zöldre. A többiek azt hisznek, amit, és úgy tülkölnek, ahogy akarnak.
Következő. Szervek. A kormány, mint kezelőszerv megvan. Közvetlenül a mellkasod előtt. Pedálok. Három. Mind a három egy láb alatt. Nem vicc. Mikor megvettem a Trabit, motoros csizmában mentem érte. Nem jutottam el a beszállásig. A tulajdonos hölgy rózsaszín plüsspapucsában vezettem az első benzinkútig. Ott meg a kiszállás lett volna necces, úgyhogy ablak leteker, a kulcs a kutasnak kiad, és amíg megtankoltak, visszahúztam a csizmát.
A felszállási lista következő lépése: húzzuk be az ajtót. A folyamat összetett. Nem nyugati színvonal, azaz ha nem húzod be rendesen, kinyílik útközben. Ha túlliheged az ajtóbehúzást, átdob az anyósba. Túlméret. Ajtó behúzva.

Irány Afrika!”

Vélemény, hozzászólás?