18. születésnapja alkalmából igazán szép ajándékkal lepte meg magát Berta Benjámin, aki a vallelungai versenyhétvége zárónapján semmit sem bízott a véletlenre, és okos, valamint agresszív vezetéssel remek győzelmet aratott.
A Festival of Rome keretein belül zajló TopJet FX2000 Formula Trophy értékelését megnyerő, abszolútban második helyen végző magyar srác a teljesítményével nem csak a honfitársai arcára csalt mosolyt. A futam leintése után kisgyerekek tömkelege rohanta meg autogramért a Solution Racing pilótáját, aki boldogan nyilatkozott:
„Ezekért a pillanatokért csináljuk, azt, amit. Bonyolult versenyen vagyunk túl, nagyon kellett koncentrálni, és most sem úsztuk meg balesetek és safety car nélkül – de legalább a futamot nem szakították félbe. A rajtom jól sikerült, és már az első körökben sikerült egy mély féktávos előzéssel feltornászni magam a második helyre. Ezután komoly fogócskába kezdtünk Sandro Zellerrel, és rövidesen rajta is átléptem. Vezettem a versenyt, már közel egy másodperces előnyt építettem ki, mikor elérkeztünk a lekörözésekhez, amelyek számomra nagyon szerencsétlenül alakultak. Zellerrel oda-vissza kóstolgattuk egymást, és mikor épp ő került előnybe, akkor a hátsó traktusban baleset történt, és érkezett a biztonsági autó.
Pechemre az utolsó pillanatokig bent is maradt, így végül az abszolút második helyen, az FX2000-es kategóriát megnyerve zártuk ezt a hétvégét, és a 2021-es versenyszezont. Szerettem volna összetettben is a dobogó legmagasabb fokára állni, meg is volt hozzá a tempóm, és ha a rajtam kívülálló okok nem hátráltatnak, meggyőződésem, hogy összejött volna. Természetesen nagyon örülök a TopJet FX2000 35 fős mezőnyében aratott győzelmemnek, ez még erősebbé és motiválttá tesz a jövőt illetőleg.” – zárta gondolatmenetét Berta Benjámin.
Az F3-as Dallara versenyautóban mindössze harmadik (!!) hétvégéjét töltő magyar pilótának van oka a bizakodásra, hiszen kis híján megoldhatatlan feladat elé állította azt a Sandro Zellert, aki 2013-2014-ben Max Verstappen és Esteban Ocon nevével fémjelzett F3-as Európa Bajnokságban, valamint az elmúlt tíz évben végig Formula-3-as technikák volánja mögött edződött.