Öt nap, több mint 1000 kilométeres, hard enduro szakaszokkal, hatalmas szintkülönbséggel, zord időjárással tarkított megpróbáltatás – és egy váci csapat, aki igyekezett minél jobban helytállni. A Horváth Lajos nevével egybeforrt Laller Racing Dakar Team abszolválta a kihívást, és sikeresen teljesítette a szezon egyik legnehezebb versenyét.
A magyar színeket Klima Gábor és Horváth Lajos képviselte, és a srácok nem is okoztak csalódást, mellette pedig rengeteg olyan versenykilómétert és tapasztalatot gyűjtöttek, ami a hazai terepviszonyok között elképzelhetetlen:
„A magam részéről nem biztos, hogy a legjobb döntés volt a nagymotoromat, a Dakaros KTM-et hozni ezekre az endurós pályákra, ettől függetlenül sikerült célba érnem. Csapat szintjén is jól muzsikáltunk Klima Gáborral, amikor kicsit is bizonytalanná vált bármelyikünk, segítettük egymást, és közösen mindig sikerült megoldani a problémákat.
Már az első naptól fogva bonyolult navigáció várt ránk, a tereprali sava-borsa volt ez, nagyon kellett figyelni minden pillanatban. Ennek ellenére már az első perctől minden percet élveztem, élveztük, még akkor is, amikor az extrém endúrós szakaszok következtek, amik bizony az én motorommal nem olyan egyszerűek. Ennyi sziklát utoljára Maroccóban és talán Albániában láttam. Azokon a részeken, ahol el tudtam „küldeni”, ott viszont nagyon kijöttek a KTM adotságai. A második és harmadik napon is 250 kilométer körüli távot teljesítettünk, és az összekötő etapokon sem pihenhettünk meg, lévén feszes szintidő volt és nehéz terepen keresztül vezetett az út. Hála az égnek, a rendező beiktatott egy pihenőnapot is, így volt időnk akklimatizálódni, és felkészülni a verseny hajrájára. A továbbiakban sem volt egyszerű dolgunk, hiszen a rengeteg kő és szikla mellett még a csapadék és a hideg is beleszólt a történetbe, így – hogy egy találó hasonlattal éljek – küzdöttünk, mint disznó a jégen.
Gábor alatt jól vizsgázott a technika, nálam viszont adódtak problémák, időnként ki-kihagyott a motor. Először a gyújtógyertyára gyanakodtunk, de valószínű, hogy inkább az üzemanyagellátó rendszer rakoncátlankodott. Ilyen előjelekkel vágtam neki az utolsó napnak, és volt bennem egy kis félsz, hogy vajon kibírja-e majd a gép. Végül minden jól alakult, túléltük a megpróbáltatásokat, és Gábor is célba ért, így nagyon hasznosnak értékelném a mögöttem hagyott hetet. Öt nap, 1000 kilométer, úgy gondolom, hogy ez férfimunka volt. Innen is szeretném megköszönni a rendezőnek, hogy egy ilyen versenyt rakott össze nekünk, jövőre mindenképp visszatérünk! Remélem, több magyar versenyzőtársunkat is sikerül majd meggyőzni, hogy tartsanak velünk!” – nyilatkozta Laller, aki az összetettben a 22. helyen zárta a Rally Croatiát.