A Sport & Events Academy versenyzője bebizonyította, hogy első európai verseny évében megállja a helyét az olasz és spanyol top pilóták között és 1 pont lemaradással 3. helyezett lett.
Nagy reményekkel érkezett az az Ohvale Mini Road Racing EB-re a fiatal tehetség, akinek ez az első éve az Olasz Bajnokságban, hiszen élete utóbbi 10 évét Amerikában töltötte.
Idén több, mint 100 pilóta érkezett Európa különböző országaiból az Ohvale által szervezett EB-re, Rossi kategóriájában is rengeteg olasz és spanyol versenyzett.
A szombati napot csak egy technikai hiba árnyékolta be, majd a második futamon Rossi hatalmas csatában az utolsó kanyarban szerezte meg a pódium második helyét. Vasárnap volt a harmadik megmérettetés, ahol szintén második lett, így összesítettben 1 ponttal végül harmadikként zárta az Európa-bajnokságot.
Ez óriási eredmény annak tükrében, milyen erős mezőnnyel kellett versenyeznie és, hogy az őt megelőző pilóták kb 15-20 kilóval könnyebbek.
„Nagyon élveztem az egész hétvégét, fantasztikus ilyen magas minőségű bajnokságban versenyezni, itt tényleg releváns tapasztalatot szerzek minden egyes kimenettel. A motor a szombati első versenyt leszámítva jó volt, sajnos ott váltóprobléma adódott és nem tudtam értékes pontokat szerezni, így 1 ponttal csúsztam le az összesített második helyről.” – mondta a magyar 10 éves pilóta.
Stefano Favaro a Sport & Events Academy alapítója így összegzett:
„Meg vagyok elégedve Rossi hétvégén mutatott teljesítményével, ma is nagyon meleg volt, ami nehezítette mindenki helyzetét. Az előttük haladó jóval könnyebb pilóta ellen nem tudtuk felvenni az harcot, de a pódium második fokáért mindent megtett. Sajnos tavalyhoz képest a mai futam nem számított dupla pontnak így végül 3. helyezett lett, de így is kimondhatjuk, hogy Ő Európa egyik legjobb fiatal utánpótlás pilótája!”
„Rossi fantasztikus gyerek, öröm volt nézni, ahogyan versenyezik, ilyen pilótákra lesz szükségünk jövőre a 190 cc kategóriában.” – tette hozzá Valerio da Lio, az Ohvale jogtulajdonosa és gyár alapítója, aki nem mellesleg korábban az Aprilia Racing R&D főnöke volt.