EICMA: Honda az uj CB1000 Hornet, a CBR600RR, E-kuplung és az egész 2024-es termékcsaláddal van jelen

  • Az új CB1000 Hornet 2024-ben a Honda termékpalettájának zászlóshajója lesz.
  • A szupersportos CBR600RR hat év után átdolgozott motorral, új dizájnnal és teljes elektronikai csomaggal tér vissza Európába.
  • A Honda E-Clutch világpremierje, amely rendkívül felhasználóbarát opcióként debütál a középkategóriás, négyhengeres CB650R és CBR650R modellekben.
  • A CB500 Hornetet és az NX500-at felülvizsgálták, és új neveket kaptak, hogy kiegészítsék a frissített CBR500R-t, hogy az A2-es jogosítványok vásárlói körében vonzódjanak.
  • A CBR1000RR-R Fireblade és Öhlins-alvázas SP testvérmodellje motor-, sebességváltó-, alváz-, burkolat- és felszerelésfrissítésekkel bővült.
  • A továbbfejlesztett 2024-es CRF1100L Africa Twin és CRF1100L Africa Twin Adventure Sports először jelenik meg nyilvánosan.
  • Az ígéretes SC e: Concept hangsúlyozza a Honda azon elkötelezettségét, hogy 2025-ig tíz vagy több elektromos kétkerekűt dob ​​piacra világszerte.
  • Minden új, 2024-es Honda modell megfelel az új Euro 5+ károsanyag-kibocsátási szabványnak.

A Honda a milánói EICMA kiállításon bemutatta 2024-es modellévre szóló motorkerékpár-kínálatát, amely új modelleket, jelentős fejlesztéseket és a technológia világpremierjét tartalmazza, valamint egy teljesen elektromos koncepciókerékpárt, amely kiegészíti a világ legnagyobb motorkerékpárjainak egyedülállóan széles és változatos kínálatát. gyártó.


Új CB1000 Hornet

A csúcspont a növekvő Hornet család leendő feje – az új CB1000 Hornet. A 2017-es CBR1000RR Fireblade 150 LE-s motorja hajtja a meztelen kerékpár zászlóshajóját. A soros négyhengeres erő és az ultraprecíz kezelhetőség izgalmas koktélja maximális vezetési élményt ígér a kanyargós mellékutakon, valamint a lüktető városi körutakon.

Az alváz egy új acél hídváz, egy teljesen állítható 41 mm-es Showa Separate Function Big Piston (SFF-BP) fordított villa és egy Pro-Link lengőkar Showa hátsó lengéscsillapítóval. A sugárirányban elhelyezett négydugattyús féknyergekkel ellátott kettős tárcsafék hatékonyan kezeli a fékezés lassítását.

A design ötvözi a stílust az agresszivitással. A dupla LED-es fényszórótól a Hornetre jellemző vonalak egy széles vállú üzemanyagtartályt követnek, amely hátrafelé szűkül, és karcsú derékkal és minimalista ülésegységgel végződik. A váz formai elemként is szolgál, de finoman megfeketedett, akárcsak a hátsó rácsos segédváz.

A modern elektronika, beleértve a kanyarodási ABS-t és a HSTC kipörgésgátlót, vezérli az integrált vezetőtámogató rendszereket, hogy a Throttle By Wire fojtószelep-szabályozás révén elősegítse a biztonságot. Három vezetési mód program közül választhat, a pilótafülke 5 hüvelykes TFT-kijelzője integrálja a Honda Road Sync okostelefon-csatlakozását iOS és Android készülékekhez.


Új CB500 Hornet

A Hornet modellcsalád 2024-ben újabb taggal bővül. A CB500 Hornet élesebb dizájnnal ragyog, amely megfelel a jól ismert modellnévnek. A CB500 Hornet burkolata innovatív aerocsatornákkal rendelkezik a lámpaburkolatban, amelyek felfelé irányítják a légáramlást, és így támogatják a kormányzás érzését és az agilis kanyarviselkedést. A nagy LED-es fényszóró szintén javítja a fénykibocsátást.

Az élénk kéthengeres hajtás ereje és nyomatéka ideális az A2-es jogosítvánnyal rendelkezők számára 48 LE-vel és 43 Nm nyomatékkal, míg a PGM-FI befecskendező átdolgozott elektronikája javítja a gyorsulást, ugyanakkor az újonnan telepített HSTC tapadás. A vezérlés új szintre emeli a vezetésbiztonságot.

A kiváló minőségű alváz díszítések közé tartozik a 41 mm-es Showa Separate Function Big Piston (SFF-BP) fejjel lefelé fordított villa, a Showa hátsó lengéscsillapítók és a kettős első tárcsák négydugattyús féknyergekkel, míg a pilótafülke új, 5 hüvelykes TFT képernyője a Hondát kínálja. RoadSync okostelefon csatlakozási lehetőség.


Új CBR600RR

A Honda utcai és pálya szupersport ékszere 6 év kihagyás után visszatér Európába. A CBR600RR nagy fordulatszámú, 16 szelepes DOHC soros négyhengeres motorja 121 LE/89 kW teljesítményt ad le 14 250-es fordulatszámon, és a MotoGP ihlette teljes burkolattal és szárnyak aerodinamikájával büszkélkedhet. Az elektronika 6 tengelyes szenzorrendszere méri a menetdinamikában fellépő erőket, és így adatbázist ad az asszisztens rendszereknek és olyan hasznos funkcióknak, mint a kanyarodási ABS, a gyorsváltó és a vezetékes fojtószelep-vezérlés.

Az alumínium hídvázból, a 41 mm-es Showa Separate Function Big Piston (SFF-BP) fejjel lefelé álló villából és a Unit Pro Link alumínium lengőkarból álló alváz könnyű kezelhetőséget tesz lehetővé. A sugárirányban elhelyezett négydugattyús féknyergekkel ellátott dupla tárcsafék végzi a fékmunkát, az elektronikusan vezérelt hidraulikus kormánycsillapító pedig sportos tempó mellett is megnyugtató stabilitást biztosít.

3 előre konfigurált vezetési mód áll rendelkezésre, valamint 2 egyéni felhasználói mód a motor teljesítményének, a motorféknek, a HSTC kipörgésgátlónak, a hátsó emelésvezérlésnek és a kerekes vezérlésnek a beállításához. A színes TFT képernyő három különböző kijelzőt kínál (Street, Circuit és Mechanic). A berendezés tartalmaz még egy vészfékjelző funkciót (ESS), valamint egy indításgátlót (HISS) a lopás elleni védelem érdekében.


Új NX500

A legendás Honda modellnév „NX” visszatér az új NX500-zal.

Az NX500 mobil, sokoldalúan szórakoztató készüléknek készült, amely kanyargós utakon és kavicsos utakon is ragyog, és nem riad vissza a hosszú távú kalandoktól sem. A szabadalmaztatott kerékpár a korábbi CB500X-re épül, és a friss dizájn mellett új modellnevet és számos fejlesztést kapott.

A kifinomult félliteres iker A2-es jogosítványnak megfelelő 48 LE/35 kW teljesítményt ad, a biztonságot fokozó HSTC kipörgésgátló és könnyebb öntött felnik teszik teljessé a felszereltséget. 196 kg-os teli tankjával az új NX500 még az elődjénél is 3 kilóval kevesebbet nyom. A PGM-FI befecskendező átdolgozott szoftveres leképezései tökéletes égést és ezáltal kisebb sebességről történő gyorsulást tesznek lehetővé, ugyanakkor példamutatóan gazdaságos üzemanyag-fogyasztást (3,6 liter 100 km-enként)

A kiváló minőségű 41 mm-es Showa SFF-BP USD villa elöl és a Showa mono lengéscsillapító Pro-Link elhajlással a hátsó keréken, valamint a felülvizsgált rugó/lengéscsillapító beállítások javítják az alvázat. A dupla tárcsafék erőteljes kétdugattyús féknyergekkel lassít, a LED-es fényszóró pedig valóban megvilágító fénykibocsátást biztosít. A vadonatúj, 5 hüvelykes TFT-képernyő a Honda RoadSync csatlakozást integrálja, és egy háttérvilágítású, négyirányú kormánykapcsolóval működtethető; az ingyenes Honda RoadSync alkalmazással, hangvezérléssel is.


CBR500R

A Honda CBR szupersportcsaládjának belépő szintű motorja is jelentősen továbbfejlesztett a 2024-es modellévre. A CBR1000RR-R Fireblade által ihletett CBR500R kialakítása aero szárnyakkal ellátott burkolatot tartalmaz a jobb elülső érzet érdekében, valamint új LED-es fényszórókat és új hátsó lámpát.

A zökkenőmentes működéséről és megbízható működéséről ismert, A2-kompatibilis kéthengeres motor 48 lóerős, ugrásgátló tengelykapcsolóval van felszerelve, és az új HSTC kipörgésgátló (Honda Selectable Torque Control) előnyeit, valamint az ECU-frissítéseket javítja. gyorsulás. Az alváz Showa 41 mm-es SFF-BP USD villával és kettős első tárcsafékkel büszkélkedhet, radiálisan felszerelt négydugattyús féknyergekkel.

A Honda RoadSync rendszert az 5 hüvelykes, színes TFT pilótafülke-kijelzőbe integrálták. Ez teljes körű csatlakozást és hozzáférést biztosít az okostelefon funkcióihoz (iOS és Android) – az egyszerű navigációhoz, telefonáláshoz, SMS-ezéshez, zenehallgatáshoz és időjárási információkhoz. A kormány bal oldalán található, háttérvilágítású, négyirányú kapcsolóegység működteti.


CB650R és CBR650R

A csupasz négyhengeres CB650R kerékpár és sportos testvérmodellje, a CBR650R szintén megújult 2024-re.

A CB650R egyedi Neo Sports Café megjelenését dinamikusabb vonalakra fejlesztették, beleértve az új fényszórót, az új hűtőburkolatot és az új hátsó lámpát.

A CBR650R testvérmodell az új tervezésű, dupla LED-es fényszóróval és a módosított burkolatrészekkel is ragyog, amelyek még vonzóbbá teszik a vizuális megjelenést.

Mindkét 650-es új, 5 hüvelykes, színes TFT-képernyőt kapott, amely még napsütéses napokon is optimalizált olvashatóságot kínál, és Honda RoadSync csatlakozási lehetőséget kínál.

Honda E kuplung

Az értékesítés megkezdéséhez a Honda először opcionálisan a 2024-es CB650R és CBR650R modelleket szereli fel vadonatúj E-kuplunggal. A világ első automata tengelykapcsolója kézi sebességváltós motorkerékpárokhoz teljesen új vezetési élményt nyit kezdő és tapasztalt motorosok számára egyaránt.

Az E-kuplung kezelése különösen egyszerű. Minden sebességváltásnál – felfelé vagy lefelé – csak a lábváltó kart kell működtetni, mint a gyorsváltó használatakor. Minden kapcsolási folyamat zökkenőmentesen, gyorsan és biztonságosan történik. A tengelykapcsoló kart nem használjuk az indításhoz vagy leállításhoz, elegendő a gázkart vagy a fékezést álló helyzetbe forgatni.

A motorkerékpár vezetése nem is lehetne egyszerűbb és gondtalanabb, mint az E-kuplunggal – ez vonatkozik a kanyargós utakra és a városi forgalomban is, állandó stop-and-go akciókkal.

A Honda még az innovatív E-Clutch mellett is tengelykapcsoló szerelvényt szerel fel a kormány bal oldalára. A vezető ezért szabadon működtetheti a tengelykapcsoló kart a megszokott módon, vagy sem. A kuplungrendszer ehhez minden probléma nélkül alkalmazkodik. Ha az E-kuplungot szándékosan teljesen ki kell kapcsolni, ez egy kapcsoló segítségével is lehetséges, majd a pilótafülke TFT-kijelzőjén „M” betűvel jelenik meg.


CBR1000RR-R Fireblade és CBR1000RR-R Fireblade SP

A Honda számos részlettel frissítette a CBR1000RR-R Fireblade (SP) modellt a 2024-es évjárathoz. A hengerfejen, a kompresszión, a szelepvezérlésen, a főtengelyen, a hajtókaron és a sebességváltón végrehajtott változtatások teljesítménynövekedést eredményeznek a közepes fordulatszám-tartományban, valamint a ragyogó csúcsteljesítményben.

A 217,6 lóerős négyhengeres motor teljesítményét alapvetően megváltoztatták annak érdekében, hogy kanyarkijáratnál nagyobb gyorsulást generáljon. A megnövekedett teljesítményt tovább fokozza a rövidebb áttétel, az újratervezett középső burkolat új szárnyakkal és a módosított flexibilis váz, amely növeli a kormányzás pontosságát és tapadását.

Új, 2 motoros Throttle by Wire rendszerrel egészült ki, amely lehetővé teszi az optimalizált vezérlést részleges terhelés mellett, és ha szükséges, nagyobb motorfékhatást tesz lehetővé. A motorházat, a főtengelyt és a hajtókarokat is könnyítették, míg az alapkivitelű Akrapovič hangtompító változtatásai 5 dB-lel csökkentik a zajkibocsátást.

A 2024-es CBR1000RR-R Fireblade SP az első sorozatgyártású kerékpár, amelyet Öhlins Smart Electronic Control (SE-C 3.0) felfüggesztési elemekkel szereltek fel. A 3. generációs 43 mm-es NPX villa és a TTX36 hátsó lengéscsillapító belső szelepekkel rendelkezik. A kettős tárcsafékeket az új Brembo Stylema R négydugattyús féknyergek és a Brembo kézifék-szivattyú működteti, míg a kanyarodási ABS új RACE módot kapott, amellyel kikapcsolható a hátsó kerék vezérlőhatása. .


CRF1100L Africa Twin és Africa Twin Adventure Sports

Az EICMA a CRF1100L Africa Twin és Adventure Sports változatának nyilvános bemutatását is láthatja, amely 2024-re kiterjedt frissítéseket kapott.

Mindkét modellnél 7%-kal nőtt a maximális motornyomaték, ami 750 ford./perccel korábban. Ez változtatásokat igényelt a szelepvezérlésben, a kompresszióban, a szívócsatornákban és az ECU elektronikában. Ez magában foglalja a DCT duplakuplungos sebességváltó módosításait, amelyek korábbi visszaváltásokat és a kanyarodás jobb észlelését eredményezik; valamint természetesebb érzés induláskor, valamint az első és a második fokozat között.

Újdonság a tömlő nélküli abroncsok felszerelése, valamint a nagyobb, többszörösen állítható pilótafülke képernyő.

A továbbra is tereporientált CRF1100L Africa Twin opcionálisan elérhető lesz az elektronikusan vezérelt Showa EERA™ alvázelemekkel, amelyek minden vezetési körülmény között optimalizált csillapítást tesznek lehetővé, és számos beállítási lehetőséget kínálnak a felhasználói felületen keresztül. barátságos 6,5 hüvelykes érintőképernyő.

Az új, 19 hüvelykes első kerék megnöveli a 2024-es CRF1100L Africa Twin Adventure Sports alkalmasságát aszfaltos utakon való használatra. A szélesebb első gumiabroncsok és a módosított előlapnak köszönhetően nagyobb védelem az időjárás viszontagságai miatt, a nagyobb képernyő és a kárpitozott ülésnek köszönhetően nagyobb kényelem további modellfrissítési intézkedések.


SC e: Koncepció

Szintén az EICMA standján látható a vadonatúj Honda SC e: Concept, a cég második elektromos kétkerekű modelljének koncepcióváltozata az európai vásárlók számára, miután 2023-ban megjelent a kulcsfontosságú piacokon az EM1 e: elektromos moped.

Az SC e: Conceptet feltűnően modern dizájnvonalak, sík padló és nagyvonalú ülés jellemzi. Két cserélhető Honda Mobile Power Pack e-vel van felszerelve: akkumulátor a megnövelt hatótávolság érdekében, amely támogatja a zéró károsanyag-kibocsátású, csendes és kompakt városi mobilitást kereső ügyfeleket, a kényelmes otthoni töltés további előnyével.

Az „SC” a robogó rövidítése, ami azt jelenti, hogy A1-es vezetői engedéllyel bárki vezetheti a szériaváltozatot, amely a tervek szerint 2025-re kerül piacra.


Tom Gardner, a Honda Motor Europe, Ltd. alelnöke.

„Az új CB750 Hornet és az új Transalp hatalmas eladási sikereit követően, amelyek 2023-ban több mint 30 százalékkal növelték a Honda eladásait, új és továbbfejlesztett modelljeink, valamint a zászlóshajók, például az Africa Twin és a Fireblade jelentős fejlesztései további sikereket ígérnek. 2024-re.”

„A rendkívül sikeres CB1000 Hornet piaci bevezetésével, a CBR600RR visszatérésével, valamint a CB650R és CBR650R egyedülálló Honda E-Clutch-fel való felszerelésével, ami a világon elsőként jelent meg, tovább bővítjük és gazdagítjuk a Honda kínálatát. ”

„Emellett izgalmas számunkra az SC e: Concept bemutatása, amely 2025-ben indul gyártásba, és a következő lépést jelenti kétkerekű kínálatunk villamosítása felé.”