Újabb öt évre meghosszabbította a meghatározó német autógyár az AutoWallis Csoport Opel nagykereskedelemi szerződését a közép-kelet-európai régió négy országában. Az AutoWallis 2020 óta képviseli az Opelt Magyarországon, Bosznia-Hercegovinában, Horvátországban és Szlovéniában, így a mostani megállapodással tovább erősödik az eddigi együttműködés.
Ismét az AutoWallis Csoport leányvállalatát, az AutoWallis Distribution-t választotta a régió 4 országában az Opel márka nagykereskedelmi forgalmazójának a német autógyártó. A megállapodás értelmében így továbbra is, legalább 2028 végéig a régió meghatározó autókereskedelmi és mobilitási szolgáltatója fogja a márkát képviselni Magyarországon, Bosznia-Hercegovinában, Horvátországban és Szlovéniában. Az AutoWallis 2020-ban szerezte meg az Opel képviseleti jogait, melyet követően sikeresen átvette az érintett országok importőri tevékenységhez kapcsolódó munkavállalóit, így a Csoport az egyik legjelentősebb német autómárka partnerei közé lépett be, és ért el komoly sikereket az elmúlt években.
Andrew Prest, az AutoWallis Distribution ügyvezetője elmondta, hogy az elmúlt években folyamatosan erősödött kapcsolatuk a márkával, mára az Opel egyik legnagyobb független importőrévé váltak, 2023-ban közel 12 ezer darab új Opelt értékesítve. Andrew Prest hozzátette: a mostani megállapodás jól mutatja, hogy az AutoWallis hosszú távon komoly partnere a világ legnagyobb autómárkáinak, melyek száma az elmúlt években a Csoport stratégiai céljainak megfelelően bővült. Frano Šušnjara, az AutoWallis Distribution regionális Opel márkaigazgatója kiemelte, hogy az Opelnek erős gyökerei vannak a régióban, és az idei különösen fontos év lesz a márka életében: 8 újdonság érkezik, köztük az Astra Sports Tourer, a megújult Corsa és Mokka, a teljesen új Frontera és egy szintén teljesen új Grandland utód, továbbá megújul a teljes kishaszonjármű paletta is. Az év végére valamennyi Opel modellnek lesz teljesen elektromos és belsőégésű változata is.
Ormosy Gábor, az AutoWallis Nyrt. vezérigazgatója az újabb 5 évre szóló megállapodást stratégiai jelentőségűnek értékeli, mivel az Opel az AutoWallis nagykereskedelmi üzletága által értékesített közel 35 ezer darab gépjármű 30 százalékát adta, ezzel a legnagyobb súlyt képviseli. Ormosy Gábor kifejtette, hogy az AutoWallis Csoport az elmúlt években nemzetközi csoporttá vált: bevételének több mint fele tartósan a külföldi piacokról származik az organikus és akvizíciós bővülésnek köszönhetően. Árbevétele 2019 óta négyszeresére nőtt, megközelítve az 1 milliárd eurót, míg nyeresége, egy részvényre jutó eredménye ennél is gyorsabban emelkedett. A társaság ma már a régió 16 országában van jelen, ahol összesen 23 márkát képvisel. Az AutoWallis stratégiai célja, hogy az évtized végére a régió meghatározó autókereskedelmi és mobilitási szolgáltatójává váljon.