- A C5 Aircross 2023 végén bemutatott hasonló változata után a Citroën bemutatja a C4 és a C4 X 48 V-os hibrid technológiát alkalmazó Hibrid 136 változatát.
- A 48 V-os hibrid technológia jóvoltából a C4, illetve C4 X Hibrid modelleket feltöltést nem igénylő, rendkívül egyszerű és sokoldalú használat, egyedülálló fedélzeti kényelem és nagy hatékonyság – közel 20%-kal alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás és CO2-kibocsátás – jellemzi.
- Minden igényt kielégítő kínálat: a C4 és C4 X minden eddiginél jobban megfelelnek az ügyfelek elvárásainak, kínálatukban a benzin- és dízelmotorok, illetve az elektromos hajtásláncok mellett mostantól a villanyautózást szélesebb körben is elérhetővé tevő új hibrid megoldás is megtalálható.
- A C4 Hibrid és a C4 X Hibrid első szállításaira 2024 tavaszán kerül sor.
Elektromos kínálatával a C szegmensben úttörő szerepet játszó Citroën C4 és C4 X modelljeihez a hatékony benzin- és dízelmotorok mellett mostantól egy 136 lóerős hibrid hajtásláncot is kínál. A kompakt helyigényű és könnyű, 48 V-os technológián alapuló hibrid megoldás egyesíti a benzines és az elektromos meghajtás előnyeit. A rendszer egy meghatározott vezetési fázisokban töltődő 48 V-os akkumulátorból, egy kifejezetten ehhez a rendszerhez tervezett új generációs 136 lóerős (100 kW), 3 hengeres benzinmotorból és egy új duplakuplungos ë-DCS6 váltóból áll, mely egy Franciaországban gyártott 21 kW-os villanymotort is magában foglal.
Az egyszerű és zökkenőmentes működést biztosító, feltöltést nem igénylő Hibrid 136 változatot nagyfokú kényelem és sokoldalúság jellemzi, ami a benzines változathoz képest közel 20%-kal alacsonyabb károsanyag kibocsátással és fogyasztással párosul. Az autó, mely a városi utak akár 50%-át is képes elektromos üzemmódban, károsanyag-kibocsátás nélkül megtenni, az elektromos meghajtás valamennyi előnyével rendelkezik: egyszerű a használata, az érintett országokban kevesebb környezetvédelmi adót kell utána fizetni, és az alacsony kibocsátású zónákban is szabadon lehet vele közlekedni. A Hibrid 136 változattal a C4 és a C4 X egy különösen homogén és vonzó szintézist kínál, mely az egyszerűségre és a stresszmentes fedélzeti élményre helyezi a hangsúlyt.
ALACSONYABB FOGYASZTÁS MELLETT NAGYOBB KÉNYELEM ÉS FOKOZOTT ÉLVEZET
Az új hibrid hajtáslánccal a Citroën egy megfizethető árú, újfajta villamos megoldást kínál, amely a tisztán elektromos vezetés kényelme mellett üzemanyag-megtakarítást és csökkentett CO2-kibocsátást is biztosít.
Elektromos autózás a városon belül: A C4 és a C4 X Hibrid elektromos üzemre városban, enyhe igénybevétel mellett közúton, valamint parkolási manőverek közben képes. Városon belül kb. 50%-ban lehet tisztán elektromos üzemmódban, kibocsátás- és vibrációmentesen közlekedni vele. A tisztán elektromos hajtás előnyeinek köszönhetően nagyobb kényelemre és jobb közérzetre számíthatunk a mindennapi városi és városon kívüli útjaink során.
Alacsonyabb fogyasztás: A 48 V-os hibrid technológiának köszönhetően a C4 és a C4 X optimális teljesítménnyel és fogyasztási adatokkal rendelkezik. A modell a PureTech 130 EAT8 benzinmotoros változathoz képest 100 kilométeren átlag 1 literrel (azaz 20%-kal) kevesebbet fogyaszt. A motor hatékonysága városi körülmények között különösen kiemelkedő: ilyenkor az átlagos üzemanyag-megtakarítás közel 30%-os.
Mérsékeltebb CO2-kibocsátás: A hibrid rendszer a CO2-kibocsátásra is pozitív hatással van, ami a PureTech 130 S&S EAT8 benzinmotorral összevetve akár 20%-kal (azaz több mint 25 grammal) is kevesebb. Az egyes változatokon vegyes WLTP ciklus szerint mért 107 g/km CO2-kibocsátásnak köszönhetően a C4 és a C4 X számos forgalomkorlátozás alá eső zónába is szabadon behajthat.
Egyszerű és élvezetes használat: A C4 és C4 X modelleken bevezetett hibrid hajtáslánc rendkívül kényelmes használatot biztosít. A belső égésű és az elektromos motor hol egyszerre, hol felváltva, a vezető beavatkozása nélkül, teljesen automatikusan és zökkenőmentesen működik. Erőteljes gyorsításkor a villanymotor további 9 kW (kb. 12 LE) teljesítményt nyújt, ami dinamikus viselkedést és ezáltal minden helyzetben kényelmes használatot garantál.
Mivel az akkumulátor lassításkor automatikusan töltődik, a mindennapi használat is kényelmesebb. Az autó így azokat az ügyfeleket is képes megszólítani, akik az elektromos meghajtás előnyeit a mindennapos feltöltés kényszere nélkül szeretnék élvezni.
AZ ÚJ 48 V-OS HIBRID TECHNOLÓGIA
A 48 voltos hibrid technológiának köszönhetően optimális a vegyes és a tisztán elektromos hajtásidő iránya, ami nagyobb vezetési kényelemmel, valamint csökkentett üzemanyag-fogyasztással és CO2-kibocsátással jár. A könnyű és kompakt hibrid rendszer a következőkön alapul:
- Új generációs 1.2 PureTech benzinmotor, melyet kimondottan a hibrid hajtáshoz fejlesztettek (az alkatrészek 40%-a új). Jellemzői: háromhengeres, 1199 cm3 űrtartalmú, 5500 ford./perc fordulatszámon 136 LE (100 kW) teljesítmény leadására képes motorblokk 1750 ford./perc fordulatszámon 230 Nm rendelkezésre álló nyomatékkal. A változó geometriájú turbófeltöltő és a vezérműlánc is hozzájárul a motor kiváló teljesítményéhez és időtállóságához. Az Euro 6.4 szabványnak megfelelő, Miller-ciklusú motornak a termikus hatásfoka is nagyobb, ami csökkenti a CO2-kibocsátást.
- Állandó mágneses szinkron villanymotor, melynek maximális teljesítménye 21 kW (28 LE), maximális nyomatéka pedig 55 Nm. Kis nyomatékigény esetén, alacsony fordulatszámon, manőverezéskor vagy lassításkor tisztán elektromos üzemet biztosít, indításkor pedig segíti a belső égésű motort. Lassításkor generátor módjára tölti az akkumulátort, és egyúttal csökkenti a fékek kopását.
- 48 V-os szíjindító, amely lehetővé teszi a belső égésű motor gyors és érzékeny indítását.
- Szintén kifejezetten hibrid rendszerekhez tervezett, 6 fokozatú, duplakuplungos, nyomatékmegszakítás nélküli villamosított új ë-DCS6 sebességváltó, mely rövidebb sebességváltásokat és így kényelmesebb vezetést biztosít. Az egység a villanymotort, az invertert és a vezérlőegységet is magában foglalja, így kisebb helyet foglal a motortérben.
- A bal első ülés alá beépített, 432 Wh kapacitású, 48 V-os lítium-ion akkumulátor, amely elhelyezésénél fogva nincs hatással a csomagtartó térfogatára, illetve az utastéri helykínálatra.
- Egy feszültségátalakító a gépkocsi berendezéseinek áramellátása érdekében a 48 V-os villanymotor által termelt villamos energia egy részét 12 voltosra alakítja át, így két külön elektromos hálózat működhet egymás mellett.
EGYÉNI IGÉNYEKHEZ IGAZODÓ MEGHAJTÁS, MINDENKI SZÁMÁRA EGYFORMA KÉNYELEM
A 2021-ben, illetve 2023-ban piacra dobott és 2023-ban az európai piacon 58 740, illetve 11 350 példányban értékesített C4 és C4 X két olyan családi autó, melynek rendhagyó sziluettjében egy dinamikus ötajtós (C4), illetve fastback (C4 X) és egy modern SUV egyesül. Mindkét modell egyedülálló kényelmet kínál, köszönhetően többek között a Citroën Advanced Comfort futóműnek, az Advanced Comfort üléseknek, a speciális kormánymű
beállításoknak. A kiváló hangszigetelés és a bőséges helykínálat jóvoltából minden utazás a nyugalom és a harmónia élményét nyújtja.
A még egyenletesebb és csendesebb működésű elektromos változatoknál még inkább ez az érzésünk. Elektromos kínálatával a C szegmensben úttörő szerepet játszó Citroën az üzemanyag-fogyasztás csökkentése érdekében kisebb, olcsóbb és könnyebb akkumulátorok mellett tette le a voksát. Hatékony, 100 kW-os töltési kapacitásukkal ezek tökéletesen alkalmasak a mindennapi ingázásra, és hosszabb távokon is stresszmentes utazást biztosítanak. A kínálat magját adó benzin- és dízelmotorokból álló hagyományos erőforrás-kínálatot kiegészítő ajánlatnak köszönhetően lehetővé vált, hogy az ügyfelek az igényeiknek leginkább megfelelő meghajtást válasszák, és közben ugyanúgy élvezhessék a kimagasló fedélzeti kényelem és a különleges design előnyeit. Az Európában eladott C4 és C4 X modellek 25, illetve 35%-a elektromos változat.
A C4 és C4 X Hibrid 136 változatával a Citroën olyan elektromos mobilitási megoldást kínál, amely egyszerű használatot, kiemelkedő energiahatékonyságot és a kényelem egyedülálló élményét nyújtja megfizethető áron.