Cselőtei Patrik elhozta a Drift Kings Europe bajnokság PRO kategóriájának ezüstjét

Cselőtei Patrik tavaly sporttörténelmet írt, mindössze 15 évesen megnyerte az Országos Drift Bajnokság Pro kategóriáját. Idén egy fokozattal feljebb kapcsolt és a nívós Drift Kings Europe bajnokságon ért el kimagasló eredményt. 

A Cselőtei Speedzone Drift Team legfiatalabb növendékével már a nemzetközi drift világa is számol! Cselőtei Patrik már 9 évesen az amatőr FRT szlalomkupa fordulóin tekergette a kormányt, majd két évvel később szülei révén képbe került a drift. Élete első versenyére 2018-ban került sor, ekkor mérettette meg magát a Street kategória egyik fordulóján. 2019-ben már teljes szezont futott a Pro2-ben, ahol jóval tapasztaltabb pilóták között tizenkettedik lett. A második szezonban a Pro2 év végi összesítésében a 2. helyet szerezte meg. 2021-ben tovább folytatta a menetelést, ő lett a Pro2 bajnoka. Majd 2022-ben, 15 évesen megnyerte az Országos Drift Bajnokság Pro kategóriáját. Ezzel ő lett minden idők legfiatalabb PROFI DRIFT bajnoka.

2023-ra némileg módosították azt a Nissan 350Z-t amivel az ifjú titán ezeket, az országban egyedülálló eredményeket elérte. A külcsín maradt, a tartalom viszont változott. A motorháztető alatt egy módosított Corvette Ls7 stroker motor bújt meg, ami 700 lóerő és 880 Nm teljesítmény leadására volt képes.

Az autóban és a műszaki tartalomban biztos volt a csapat, nem úgy mint a bajnokságban. Egy véletlen folytán végül a Drift Kings Európa Bajnokság mellett tették le a voksukat, ami a világ és Európa leggyorsabban növekvő professzionális drift sorozata. A csaknem két évtizedes múlttal rendelkező szériában átlagosan 60-80 profi induló mérkőzik meg.

Az első, tököli fordulón való indulást egy jó tesztelési lehetőségnek fogta fel a csapat. Végül ez olyan jól sikerült, hogy Patrik a 2. helyen végzett. A következő, görögországi fordulón szintén megszerezte az előkelő ezüstöt a magyar tehetség. A harmadik fordulóra a bajnokság éllovasaként érkezett meg. Sajnos, Franciaország drámai fordulatot tartogatott. A kvalifikációs kör előtt egy kisebb technikai problémát érzékelt a drifter, ez a következő körben egy jóval nagyobbhoz vezetett, ami miatt kénytelen volt feladni a versenyt. 

Ekkor vált igazán küzdelmessé a szezon, mert egy ilyen motorblokkot nem két hét alatt építenek, a piacon pedig nem volt megfelelő használt darab. Ezért fájó szívvel megváltak a 350Z-től, ami végig kísérte Patrik addigi pályafutását. Az utód típusára több opció is számításba jött végül egy Mk IV-es Toyota Suprára esett a választás. Erőben ugyan hasonló, mint a Nissan volt, mégis teljesen máshogy viselkedett a karakterisztikája miatt. Tesztelésre, teljes mértékben a versenyzőre állításra a szezon kellős közepén nem állt rendelkezésre idő. Patrik erőn felül teljesített a soron következő máriapócsi és a görögországi fordulókon, mégis kiesett a Top16-ban. Elmondása szerint újra kellett tanulnia driftelni ezzel az autóval. A szezonzáró ciprusi (Achna Speedway) megmérettetésre azonban kellően összeszoktak a technikával. A tét pedig hatalmas volt, mivel az utolsó fordulón dupla pontokat osztottak, így még volt esélye a bajnokság megnyerésére. Végül Cselőtei Patrik 16 évesen a Drift Kings Europe bajnokság PRO kategóriájának 2. helyezettje lett az év végi értékelésben. 

Patrik célul tűzte ki magának a következő szezonra a Drift Kings Europe bajnokság megnyerését és szeretne szabad kártyával elindulni a Drift Masters közelebbi fordulóin. 

A Cselőtei Speedzone Drift Team ezúton szeretné megköszönni az egész éves munkát a csapattagoknak és a támogatást, a Metman Kft.-nek, a Hester-K Bau Kft-nek, a HubDyno Budapestnek, a BPracing.hu-nak, a Zestinónak és a driftoktatas.hu-nak.

 

Vélemény, hozzászólás?