Az alacsony viszkozitású prémium olaj maximális üzemanyag-megtakarítási lehetőséget és magas szintű motorvédelmet biztosít
Az új kenőanyagok fejlesztése továbbra is teljes gőzerővel zajlik. A LIQUI MOLY a Special Tec AA 0W-8-cal a leghígabb motorolajat dobja piacra. „Maximális üzemanyag-megtakarítást és átfogó motorvédelmet nyújt”, részletezi Oliver Kuhn. A LIQUI MOLY olajlaborjának helyettes vezetője.
A LIQUI MOLY Special Tec AA 0W-8 megfelel a legmodernebb JASO GLV-1 szabványnak, amely a Mazda és Toyota hibrid modellekhez szükséges. A gépkocsikra a terméknévben az AA rövidítés utal. Az Asia & America (Ázsia és Amerika) rövidítése. „A japán autógyártók mindig is nagyon nyitottak voltak az üzemanyagtakarékosságra. Ez volt az alacsony viszkozitású olajok hajtórugója, a 0W-20-tól kezdődően”, teszi hozzá Oliver Kuhn. Ezek a viszkozitások csak benzinmotorok esetében lehetségesek, ezért a felkelő nap országa mindig éllovas szerepet játszott ezeknek a speciális motorolajoknak a fejlesztésében. Ez a hibrid meghajtású autóknál sincs másképp.
A modern motoroknak egyre modernebb motorolajra van szüksége, ezért az ipar sok munkát fektet a fejlesztésükbe. A hibridek különleges követelményeket támasztanak a motorolajjal szemben. Ezek a hajtóművek kisebbek, de nincsenek kisebb terhelésnek kitéve, inkább nagyobbnak, vélekedik Oliver Kuhn: „Egy ilyen motornak gyakran magas fordulatszámmal álló helyzetből, tehát hideg állapotban kell készen állnia. Ez megnyitja a vízbevezető ajtót. Az oxidációval szembeni ellenállóképesség, a hő- és korrózióvédelem olyan további paraméterek, amelyek befolyásolják a kenőanyag-fejlesztést. Következés képpen az adalékok kiválasztása bonyolulatabbá válik, még az alapolajé is. A változatlanul magas minőség alapfeltétel, a tűrések játéktere rendkívül kicsi.” A versenysporttal hasonlítható össze: A csúcsatléták versenyében az vezet, aki minden részletre maximálisan odafigyel.
Fejlesztési kitekintő: „A 0W-8 jelenleg a legalacsonyabb viszkozitási osztály”, mondja a LIQUI MOLY szakértője. „Lehetne ennél is alacsonyabb, azonban az üzemeltetési ráfordítás túlságosan nagy lenne. 2015-ben a ‘Society of Automotive Engineers’ (SAE) 0W-16 /-12 /-8 értékre lefelé bővítette a viszkozitási osztályokat. Az API-ban nem lehetett ugyanezt végrehajtani. Ezért alkották meg az ILSAC GF-6B szabványt, amely azonban jelenleg csak az SAE 0W-16-ig terjed. Ezzel párhuzamosan a Japanese Automotive Standards Organization (JASO) JASO GLV-1 (Gasoline Low Viscosity) névvel kifejlesztett az extra alacsony viszkozitású olajok új specifikációját. Ez a jelenleg érvényes szabvány.
Az új LIQUI MOLY Special Tec AA 0W-8 iránt egyébként Európában nagy a kereslet. A Toyota jármű kézikönyvében egy maximális üzemanyag-megtakarítást biztosító olajat ír elő. Ezért a szervizek és az egyes autómárkák autóházai sóvárogva várják a benzintakarékossági verseny első helyezettjét.