- Az elektromos C szegmens egyik kulcsszereplőjének számító Citroën az ë-C4 és ë-C4 X modelleken egy új elektromos motor/akkumulátor párost kínál.
- A 115 kW (156 LE) teljesítményű új villanymotor és az 54 kWh-s, nagyobb energiasűrűségű új akkumulátor kettőse nagyobb kényelmet és akár 420 km (WLTP) hatótávolságot biztosít.
- A jelenlegi 100 kW-os (136 LE), 360 km hatótávolságú motor mellett bevezetett új ajánlat a modellkínálat felépítésével összhangban először Shine kiviteli szinten lesz elérhető. Az új változatok júliustól rendelhetők Magyarországon.
- Emellett több olyan európai országban, ahol eddig csak az ë-C4 X volt kapható, a speciális vállalati igények, illetve a megfizethetőbb járműre vágyó magánügyfelek mobilitási igényeinek kielégítése érdekében a Citroën mostantól a benzines és a dízelváltozatot is elérhetővé teszi.
Újabb ajánlattal gazdagodott a Citroën ë-C4 és ë-C4 X motorkínálata: a korábbinál erősebb új erőforrás vegyes WLTP mérési ciklus szerinti hatótávolsága immár a 420 kilométert is eléri. Az új motor/akkumulátor párost mindkét modellen bevezető Citroën az egyetlen olyan márka, amelyik a C szegmensben két egymást kiegészítő elektromos ajánlattal rendelkezik.
A C SZEGMENSen belüli KÍNÁLAT MEGERŐSÍTÉSE
A Citroën ë-C4 és ë-C4 X modelleken hamarosan egy új, az eddiginél nagyobb teljesítményű hajtáslánc is rendelhető lesz, mellyel akár 420 km (WLTP) hatótávolság is biztosítható. Az első generációhoz képest közel 17%-kal nagyobb hatótáv a fejlett kémiai összetételű, 54 kWh-s új akkumulátor és egy az eddiginél hatékonyabb, 115 kW-s (156 LE) új motor kombinációjának köszönhető. Ez sokoldalúbb használatot és nagyobb kényelmet biztosít az ügyfelek számára.
Az először csak a Shine kiviteli szinten elérhető új ajánlat az ë-C4 és az ë-C4 X már létező elektromos kínálatát egészíti ki. Eddig a 100 kW (136 LE) teljesítményű motorhoz egy 50 kWh-s akkumulátor társult, ami 360 km hatótávot biztosított. Az eredmény egy jól áttekinthető termékcsalád, az elektromos mobilitás fokozatosan hozzáférhető szintjeivel.
Az egymást kiegészítő két elektromos hajtáslánc központi szerepet tölt be a Citroën villamosítási stratégiájában, melynek célja, hogy megkönnyítse és zökkenőmentesebbé tegye az elektromos áramra való átállást. Mindkét motorhoz csökkentett méretű akkumulátor tartozik, és egyformán lehetőség van 100 kW-os gyorstöltésre, ami versenyképes árat, ugyanakkor rendkívül sokoldalú használatot biztosít.
Az új elektromos ajánlatnak köszönhetően vonzóbb lett a Citroën kínálata a C kategóriás ötajtósok szegmensében, és ezzel a márka a piac meghatározó szereplőjévé vált. Ezzel párhuzamosan több európai országban a megfizethetőbb benzin- és dízelüzemű változatok forgalmazása is megkezdődik. A márka döntésében azon vállalatvezetők kifejezett kérése is szerepet játszott, akik a C4 X rajongóiként a sokoldalú gépjárműhasználatot preferálják.
Karakteres személyiségükkel, egyedülálló fedélzeti kényelmükkel és hatékony – elektromos és hagyományos erőforrásokból álló – motorkínálatukkal a C4 és a C4 X a piac középmezőnyébe tartozó, kifejezetten versenyképes modellek. Vonzerejük a leadott megrendelésekben és a forgalomba helyezett járművek számában is megmutatkozik. Európában az ë-C4 a kompakt elektromos ötajtósok között az ötödik helyen, a benzines C4 a maga kategóriájában pedig a harmadik helyen áll.
RENDKÍVÜL HATÉKONY ÚJ VILLANYMOTOR
Az ë-C4 és az ë-C4 X motorkínálata egy nagyobb hatótávolságú új villanymotorral bővül, melynek köszönhetően a bűvös 400 kilométert (WLTP) is sikerült meghaladni. Az új elektromos hajtáslánc részét képező motor és akkumulátor egyaránt hatékonyabb lett, és jelentős technológiai fejlesztéseken ment keresztül.
A motor: az állandó mágneses szinkronmotort egy 115 kW (156 LE) teljesítményű elektromos hibrid szinkronmotor (HSM) váltotta fel. A magas hatásfok mellett ez 15 kW (20 LE) többletteljesítményt jelent. Az azonnal rendelkezésre álló nyomaték 260 Nm, ami gyors reakciókat és kényelmes vezetést biztosít.
Az akkumulátor: az új akkumulátor kapacitása 54 kWh, ami 4 kWh-val több, mint a jelenlegi változaté. A 102 cellából és 17 modulból álló, kompakt méretű, folyadékhűtéses akkumulátor szériában a gyorstöltést elősegítő hőszivattyúval van felszerelve, és kémiai összetétele is megváltozott. A szokásos 60% nikkel, 20% mangán és 20% kobalt helyett ez a nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor nagyobb arányban tartalmaz nikkelt (80% nikkel, 10% mangán és 10% kobalt). Ez jobb energiasűrűséget eredményez, ami nagyobb hatótávot és hosszabb élettartamot biztosít.
A fenti változások kedvezően hatottak a hatótávolságra – ami az előző elektromos hajtáslánchoz képest 17%-kal nőtt, és ezzel elérte a 420 km-t (WLTP) – és az energiahatékonyságra. Az utóbbi eredményeként 12 kW/h-ra csökkent az átlagos energiafogyasztás. A megnövekedett hatótáv mellett a valós ügyfélhasználatban jelentkező más fontos előnyöket is érdemes kiemelni. Mindez városi forgalomban, még 0 °C közeli hőmérsékleten is hozzávetőleg +30 kilométert eredményez.
Az elektromos motor és az akkumulátor hatékonysága, valamint az utóbbi energia-visszanyerő képessége garantáltan hozzájárulnak a hatótáv növeléséhez. De e hatékonyság elérésében a C4 és a C4 X koncepciója és formaterve is nagy szerepet játszott:
- A mérsékeltebb fogyasztás érdekében kisebb méretű és ezáltal kisebb tömegű akkumulátor
- Optimálisabb töltési idő a 100 kW-os egyenáramú gyorstöltő kapacitásnak köszönhetően
- Olyan szériafelszerelések, mint a hőszivattyú, amely egy páratartalom-érzékelőnek köszönhetően maximális energiahatékonyságú fűtést és légkondicionálást eredményez
- A+ kategóriájú 18” gumiabroncsok alkalmazása, ami mérsékli a gördülési ellenállást és minimálisra csökkenti a súrlódás miatti energiaveszteséget
- A csomagtérajtóban észrevétlenül folytatódó dinamikus tetővonal, mely határozottan kedvez a C4 X aerodinamikai jellemzőinek
A nagyobb akkumulátorkapacitás ellenére nem lett hosszabb a töltési idő, ami továbbra is kényelmes használatot biztosít. Az ë-C4 és az ë-C4 X kínálatában az új elektromos hajtáslánchoz kétféle fedélzeti töltő áll rendelkezésre. A szériában kínált 7,4 kW-os egyfázisú töltő és az opcionálisan rendelhető 11 kW-os háromfázisú töltő a különböző járműhasználati szokásokhoz és valamennyi töltőberendezéshez megfelelnek. Az ë-C4 és az ë-C4 X gyorstöltésre is alkalmasak: 100 kW-os nyilvános töltőoszlopról kevesebb mint 30 perc alatt 20%-ról 80%-os töltésszintet lehet elérni.
MEGFIZETHETŐ, EGYSZERŰ ÉS BIZTONSÁGOS ELEKTROMOS MOBILITÁS
Az ë-C4 és az ë-C4 X jelenlegi kínálata mindenben megfelel a mindennapi használat kívánalmainak, és valamennyi utazáshoz megfizethető és adekvát elektromos mobilitási megoldást kínál.
A modellkínálat felépítésével összhangban kétféle elektromos hajtáslánc áll rendelkezésre:
- Feel és Feel Plusz kiviteli szinten a 100 kW (136 LE) teljesítményű villanymotorhoz egy 50 kWh-s akkumulátor társul, amivel akár 360 km hatótáv is biztosítható. Ez az alacsonyabb költségek és a garantáltan stresszmentes utazások révén kiváló kompromisszumot képvisel.
- A Shine kiviteli szinten elérhető új motor 115 kW (156 LE) teljesítményű, és egy 54 kWh-s akkumulátor tartozik hozzá. Az erősebb és hatékonyabb motor, valamint a megváltozott kémiai összetételű akkumulátor kényelmesebb és sokoldalúbb használatot és nagyobb hatótávot biztosít.
A megújult elektromos kínálatnak köszönhetően az ë-komfort tekintetében a Citroën minden ígérete teljesül:
- Nyugodt, pihentető körülmények között való vezetés rezgések, motorzaj és füst nélkül, a Citroën Advanced Comfort program keretében biztosított fedélzeti kényelemmel párosulva (innovatív felfüggesztési rendszer, puha ülések stb.)
- Kellemes, zökkenőmentes vezetés sebességváltások nélkül
- Energikus viselkedés és gyors reakciókészség a 260 Nm azonnal rendelkezésre álló nyomatéknak köszönhetően a kipufogógáz- és CO2-kibocsátásmentes elektromos vezetés korlátlan behajtással a forgalom-korlátozásban érintett zónákba
A maximális nyugalom és a zökkenőmentes hétköznapok érdekében az okostelefonról elérhető MyCitroën alkalmazásban távolból is beprogramozható szolgáltatások állnak az ügyfelek rendelkezésére.
EURÓPÁBAN VALAMENNYI C4 X VÁLTOZAT ELÉRHETŐ
Habár a C4 X európai bevezetése kapcsán nagyon pozitív vásárlói visszajelzések érkeztek erről az egyedülállóan kényelmes crossover ötajtósról, egyes flottavásárló és magánügyfelek kifejezetten szeretnék, ha egy megfizethetőbb változat is rendelkezésre állna belőle.
A Citroën teljes mértékben elkötelezett az elektromos átállás mellett, ugyanakkor azzal is tisztában vagyunk, hogy ügyfeleinknek növekvő költségekkel kell szembenézniük, és a mobilitás szabadságát csak megfizethető árak mellett tudják megőrizni. A Citroën ezért úgy döntött, hogy egyes országokban fokozatosan, eseti alapon lehetővé teszi a benzin- és dízelüzemű változatok (Euro 6.4-es PureTech 100 Stop & Start 6 fokozatú kézi váltóval, Euro 6.4-es PureTech 130 Stop & Start EAT8 automata váltóval, Euro 6.4-es Blue HDI 130 Stop & Start EAT8 automata váltóval) megrendelését.
Ez a döntés a márka európai növekedését is elősegíti, ahol a vállalati flották tekintetében a hagyományos meghajtású és az elektromos C4 X előtt is komoly lehetőségek állnak. A Citroën az egyetlen olyan márka, amelyik a C szegmensen belül két meggyőző elektromos modellt is kínál (az ë-C4-et és az ë-C4 X-et), és amelyik ügyfelei elvárásainak kielégítése érdekében a jövőben is kész tovább bővíteni a kínálatát.