Az elmúlt hétvégén az áprilisi télben Magyarország vezető formulaautós csapatának is elkezdődött a 2021-es versenyszezon. Berta Benjámin és Mich Oliver a Hungaroringen mérték meg magukat, a Laptiming Kupa magyar bajnoki/FIA CEZ kategóriákban álltak rajthoz.
Nem volt egyszerű menet, mivel a csütörtök reggeltől szombat délutánig tartó Laptiming Kupán semmit sem nevezhettünk ideálisnak. A pálya hőmérséklete végig egy számjegyet mutatott, rettentően nehéz volt munkára fogni az abroncsokat, és valamiféle mechanikai tapadást előcsalogatni belőlük. Ennek ellenére a GRT két fiatalja ügyesen tette a dolgát, és már a pénteki kvalifikáción nagyot villantott. Berta Benjámin F4 kategória első helyet futott, Michl Oliver az új F3-as technika volánja mögött pedig kis híján az összetett a pole pozíciót is elcsente a CEZ bajnok (egy jóval erősebb technikával, a legújabb homológ F3-al harcba szálló) Paolo Brajniktól – de a kategória első helye így is meglett neki.
Tehát remek előjelekkel vágott neki az istálló a szezon első versenyeinek, a srácok pedig nem is okoztak csalódást a futamokat az online térben követő Gender Racing Team szurkolóknak. Benjámin az F4-es volánja mögött tarolt, mindkét versenynapon kategóriagyőzelemmel, és magyar bajnoki abszolút dobogóval jelentkezett:
„Nem volt egyszerű ez a pár nap, de nagyon jó érzés újra a volán mögött ülni. Egyetlen releváns tesztnappal a hátunk mögött érkeztünk a szezonnyitóra, amelyet sikerült kimaxolni. Az időmérőn kategória első hellyel nyitottam, majd a versenyeken néhány jó csata után megnyertem az F4-es értékelést is, valamint dobogóra állhattam a magyar abszolútban, másnap pedig megismételtem mindezt. Némi hiányérzet azért maradt bennem, hiszen a tavalyi szezonban jóval nagyobb mezőny gyűlt itt össze, és sokkal élvezetesebb a miénkkel megegyező géposztályú autókkal harcolni. A következő futamunk Monzában lesz, ahol már bizonyosan tekintélyes létszámú F4-es technika is ellátogat majd! Izgatottan várom, a csapatnak és a szüleimnek pedig köszönöm a hétvégi kitartó munkát, és segítséget!” – mondta el Benjámin.
Michl Oliver a jelét sem mutatta a kategóriaváltás nehézségeinek, és a kevés tesztlehetőség, valamint a mostoha körülmények ellenére is üzembiztosan szállította a sikereket:
„Nagyon izgalmas és eseménydús néhány napon vagyok túl, de már most érzem, hogy jó döntés volt az F3-ra váltani. Kevés tesztlehetőség után mostoha körülmények között indult a versenyhétvége, de véleményem szerint sikerült tisztességgel helytállni. A kvalifikáción csak egy hajszálnyival maradtam le az összetett pole-ról, nem is számítottam arra, hogy ilyen közel lehetek a mezőny legerősebb technikájához. Ez megadta az alaphangot, ráadásul az említett autóval versenyző szerb pilóta műszaki probléma miatt csak a boxutcából rajtolhatott.
Én egy jó start után könnyedén az élre álltam, majd közel nyolc másodperc előnyt építettem ki magamnak. A hátsó traktusban viszont történt egy incidens, behívták a safety cart, és sajna odalett a fór. Ennek ellenére nem szomorkodtam, hiszen a magyar abszolút és a kategóriám első helyére így is odaértem. A zárónapon egy fura technikai hibával szembesültem a versenyen, és gyakorlatilag közel egy kör hátrányba kerültem, de a csapat rettentően profin kezelte a helyzetet, sikerült is felérnem a többiekre, és ismét dobogóra állhattam! Köszönöm a team munkáját, és mindenkinek a szurkolást!” – mesélte Oliver.
A Gender Racing Team alig két hét múlva tovább folytatja a menetelését, hiszen a legendás Monza Autodromon jön Drexler Formel Cup első fordulója.
Fotók: Háfra Zsolt