Nagy várakozásokkal indult el, kategóriagyőzelemmel és második helyezéssel tért haza a Gender Racing Team Olaszországból. Rengeteg élmény, tapasztalat és új kihívás várt az istállóra ezen a hétvégén, de a csapat ismét bizonyította, nem retten meg a komoly feladatoktól.
Ez utóbbi nem más volt, mint minden előzetes pályaismeret nélkül helytállni a világ egy legismertebb és legtechnikásabb Forma-1-es aszfalkígyóján, a legendás Autodromo Enzo e Dino Ferrari-n. Mindezt a Drexler kupa résztvevőivel, valamint a bivalyerős olasz F4-es mezőnnyel megfejelve. Nos, bátran kijelenthetjük, Berta Benjáminnal a volán mögött a maximumot nyújtotta Gender Tamás csapata:
„Mikor megérkeztünk, bejártuk a nyomvonalat, majd megnéztük a messze földön híres Senna emlékművet. Utána Rónai Tamás mentorommal átbeszéltük a tapasztalatokat, és megnéztünk néhány vonatkozó videót is. Pénteken két szabadedzéssel kezdetét vette a hétvége, és végre a szimulátor után élőben is megtapasztalhattam az imolai pálya varázsát. A gyakorlások nem sikerültek rosszul, viszont az időmérőn jócskán maradt bennem: valaki sóderágyba esett előttem, ezért full course yellow (teljes pályás sárga zászlós fázis) lépett életbe.
Számomra ez pont a legrosszabbkor jött, hiszen az első körökben még féket melegítettem, és az edzés végére terveztem volna egy igazán erős időt összerakni. Az első versenyünk szerencsére már jobban alakult: a kategória harmadik helyéről rajtolva rögtön az első kanyarban előreléptem, majd rövidesen egy újabb előzést bemutatva már én vezettem. A futam utolsó harmada a safety car mögött telt, csak két körrel a vége előtt engedték el bennünket újra, de sikerült kivédekezni a mögöttem agilisan próbálkozó ellenfelem támadásait, így kategóriagyőzelmet ünnepelhettünk.
A vasárnapi zárófutamon az időmérőn futott második leggyorsabb eredmény szerint álltunk fel a rajtrácsra, így megint volt honnan felküzdeni magam. Kissé nedves aszfalton kezdtünk, ám mi húztunk egy merészet, és bevállaltuk a slick gumikat. Ez csak az utolsó körökben kezdett el igazán működni, de ekkor már 1.5-2 másodperccel gyorsabb voltam a kategória elsőnél Pechemre a szombati után most sem úsztuk meg a safety cart, így már nem tudtam behozni a lemaradásom, és ezúttal meg kellett elégednem a második hellyel.” – foglalta keretbe a hétvége krónikáját Benjámin, akinek sok pihenésre nem lesz ideje, ugyanis ezen a hétvégén már Csehországban áll rajthoz.
Gender Tamás abszolút elégedett a látottakkal, a csapat első embere ambíciózusan állt a hétvégéhez, és nem is kellett csalódnia. Azt látta és kapta, amit várt:
„A hétvége előtt arra kértem a srácokat, hogy adjunk bele mindent, és bizonyítsuk, hogy helyünk van ebben a rendkívül népes és nívós nemzetközi mezőnyben. Ez sikerült is, hiszen a célként kitűzött folyamatos gyorsulást a pályán Berta Benjámin körről-körre, a csapat pedig az autóval végzett munkáján keresztül lépésről lépésre tökéletesen véghezvitte. Első alkalommal szerepelhettünk együtt az olasz Forma-4-es mezőnnyel: ugyan van lemaradásunk hozzájuk képest, de nem szabad elfelejteni, hogy a legtöbb helyi pilóta óriási tapasztalattal rendelkezik Imolából, és magából a szériából is. Abszolút pozitívan értékelem ezt a hétvégét, gyűjtöttünk egy csomó adatot, letettük a névjegyünket a formaautózás hazájában, és nem utolsósorban szép eredménnyel, kupákkal zártuk az olasz kirándulást. Nincs megállás, küzdünk tovább, és haladunk a megkezdett úton, Brnoban találkozunk!” – összegzett motiváltan a csapatvezető.
Forrás: Tóth Krisztián Márk / Háfra Zsolt