Javában zajlik az év utolsó versenyhétvégéje a Hungaroringen, már ami a Magyar Autós Gyorsasági bajnokságot illeti. A formaautósok egy időmérő edzéssel nyitottak, majd néhány óra elteltével az első versenyen is átesett a mezőny. A Gender Racing Team problémáktól nem mentesen, ám annál nagyobb lelkesedéssel indult a harcba, és már szombaton bajnokot avatott!
Hefler Róbert semmit nem bízott a véletlenre. A Renault kupa újdonsült győztese űridővel nyerte meg a kategóriájában a kvalifikációt, majd a versenyen sem talált legyőzőre. Ez pedig azt jelenti, hogy a hátralévő futamok eredményétől függetlenül Magyar Bajnok:
„Igazából nem is tudok mit mondani… Viszonylag eseménymentes versenyünk volt, pontosan úgy történt minden, ahogyan szerettem volna: nem kell tovább számolgatnom, mert megnyertük a bajnokságot! Rettentően boldog vagyok, nagyon-nagyon köszönöm mindenkinek a segítséget, de elsősorban a csapatomnak, a Gender Racing Teamnek. Remek autót tettek alám a srácok, remek közösséget alkotunk, ahová tartozni igazi büszkeség. Vasárnap megünnepeljük a sikert!” – ecsetelte érzéseit a friss bajnok.
Stern Roland már fordulók óta technikai problémákkal küzd, és nagyon úgy néz ki, hogy ez az utolsó etapra is elkíséri a pilótát. Ennek ellenére a kategória második helyéről várhatta a szombati verseny rajtját:
„Az időmérőt alaposan beárnyékolta, hogy folyamatosan a váltóval kellett küzdenem. Így is igyekeztem a legjobbam nyújtani, és végül nem vagyok elégedetlen, hiszen sikerült egy második pozíciót autóznom. A futamon gyengén rajtoltam, de aztán hamar sikerült megtalálni a ritmust, és visszakapaszkodni a kiinduló fázisba. A váltóm most sem volt tökéletes, nagyon megküzdöttem a géppel, de másodikként intettek le, és újból sikerült faragni a hátrányomból – közel az összetett második hely, holnap folytatjuk!” – adott gyors helyzetjelentést Roland.
Rónai Tamást sem fogadta kegyeibe a technika, ő a fékhatással küzdött meg – leginkább annak a hiányával. A hiba már az időmérőn felütötte a fejét, ennek ellenére Tamás bombasztikus pole pozícióval jelentkezett:
„Legalább másfél másodperc maradt benne. Amikor kellene, nem jön meg az igazi fékhatás, ezt pedig kellemetlen megélni egy versenyautóban. Hiába cseréltünk ki mindent, és jártunk a dolgok végére, valamiért tovább kísért a hiba. Nem történt ez máshogy a versenyen sem, a végére elfogyott alólam a technika. Egy jó rajttal sokáig tartani tudtam magam, de az ötödik körben a legfőbb riválisom megelőzött, onnantól pedig már csak arra koncentráltam, hogy célba érjek.” – mondta el a magyar abszolút második helyén végző pilóta.