Nagyban zajlik a felkészülés a HunGarian Baja tereprali versenyhétvégéjére, a szervezők az utolsó simításokat végzik, a versenyzők pedig már bizsergő lábbal várják, hogy a gázba taposhassanak. Az IOBC mezőny háza táján néztünk szét, mi újság, elsőként a side by side-os pilóták között.
Jobbágy Ákos már alig várja világkupafutamot, dobogóra törne, bár elmondása szerint a népes mezőnyt látva ez igazán férfias kihívás lesz: „A legfontosabb, hogy a szombati napot minél jobb kondiban zárjuk majd – legfőképpen technikai értelemben véve. Az elmúlt években mindig kifogtak rajtunk a defektek, ezt idén jó lenne elkerülni. A temérdek elfoglaltságunk miatt edzésre csak kevés idő jutott, de reményeim szerint rutinból is jól tudunk majd dolgozni. 2005 óta nagy HunGarian Baja rajongó vagyok, szeretem, hogy a szervezők mindig kitalálnak valami újdonságot. Imádom az erdei sáros szakaszokat, a patakátkelést, és a lőtéren is gyakran alakulnak ki izgalmas szituációk. Úgy gondolom, idén sem lesz ez másként” – összegzett a rutinos versenyző.
A Szabó Gergő – Kerék Balázs páros is egy side by side szörnyetegben méreti meg majd magát. Gergőhöz szintén intéztünk néhány kérdést, aki elmondta, nagyon izgatott már a verseny miatt: „Nekem ez lesz az első tereprali versenyem. Korábban nagyon hosszú ideig rallyztam és enduróztam, a side by side pedig számomra ezt a kettőt övezi. A Hungarian Baja egy nagyon izgalmas kihívás lesz, brutálisan erős mezőnnyel a kategóriánkban, de ennek ellenére a top 5 a cél! Az ismeretlen pálya miatt nem aggódom, jónéhány Veszprém rally van a hátam mögött, jól ismerem és nagyon szeretem a lőteret!” – zárt optimistán a pilóta.
Kovács Gyuriék saját elmondásuk szerint tavaly elsőbálozóként még sokszor estek-keltek, viszont rengeteg meghatározó élménnyel gazdagodtak, és ezekkel a tarsolyban most a dobogós helyezések felé kacsingatnak: „Mi tavaly itt kezdtünk el terepralizni, ami igencsak kalandosra sikeredett: felborultunk, utolsók lettünk – de végigmentünk. Rallypilótaként nekem még mindig rettentő hosszúnak tűnnek ezek az etapok, de Takács Anti, aki a navigál nekem, ő már nagyon jól beleszokott ebbe a közegbe. Remélem, hogy bírni fogjuk, de a megemelkedett számú mezőny mindenképp komoly próbatétel lesz. Új autóval és új gumikkal támadunk, a felszereltségünk is megújult, a navigációtól a kommunikációig mindenben fejlődtünk, így nagyon bizakodó vagyok!” – osztotta meg gondolatait velünk a jókedélyű versenyző.
Gyimóti Péter abszolút újoncnak tekinthető a tereprali világában, ezért a fiatal versenyzőnek nincsenek is különleges elvárásai magával szemben: „Nekem ez lesz az első tereprali versenyem, igaz a Hungarian Quad Challange-ben rendszeresen rajthoz állok, de ilyen hosszútávon még sosem mérettem meg magam – csupán nézőként vannak élményeim Bugacról. Azonban a tereprali fantasztikus, lenyűgöző dolog, és már számlálom a napokat a HunGarian Baja-ig. Szeretnénk magunkat jólérezni, egy jó csapatépítésként megélni a hétvégét, épségben hazahozni a technikát, valamint természetesen magunkat. Ahogy szokták mondani, a cél a Cél. Számunkra mindenképp!”
Gőcsei Attilának – ahogy ő fogalmazott – a HunGarian Baja egy ugrás lesz az ismeretlenbe, az első tereprali versenyére készülő pilóta eddig más vizeken próbálkozott: „Én is a Hungarian Quad Challenge-ben edződtem, egy quad nyergében szántottam a barázdákat. A világkupán egyedüliként mi indulunk majd Polarissal, ennek megfelelően nincsenek, nem lehetnek nagy elvárásaink. A legfőbb cél, hogy élvezzük az egészet és végig érjünk a távon! A technikát már felkészítettük, a gépen nem fog múlni semmi, remélem, hogy mi is pariban leszünk vele. Ha jó buli lesz, jövőre mindenképp visszatérünk, méghozzá felturbózva!” – mondta bizakodóan a pilóta.
A HunGarian Baja pénteken veszi kezdetét, a 21 nevezőre duzzadt, nemzetközi versenyzőktől hemzsegő side by side mezőnyre egész biztosan parázs csaták várnak!